شناسهٔ خبر: 17217 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

امروز و فردا در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود؛

آغاز بزرگترین اجلاس صنعت هوانوردی سال ۲۰۱۶/ حضور ۱۰۰ شرکت حوزه هوانوردی از ۳۵ کشور جهان در ایران

کاپا بزرگترین اجلاس صنعت هوانوردی ایران ۲۰۱۶ با میزبانی مشترک شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در صنعت هوانوردی از بیش از ۳۵ کشور جهان، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین اجلاس بین المللی هوانوردی ایران ۲۰۱۶ امروز یکشنبه ۴ بهمن در هتل آزادی تهران با حضور نمایندگان بیش از  ۱۰۰ شرکت فعال در صنعت هوانوردی از بیش از ۳۵ کشور جهان آغاز شد.

یکی از اهداف اصلی اجلاس فراهم آمدن امکان مذاکره نزدیک صاحبان صنایع هوانوردی جهان و ایران و سرمایه گذاران این حوزه در یک فرصت کوتاه است. تحریم‌های هوانوردی به قدمت چندین دهه باعث شد که صنعت هوانوردی ایران نتواند ارتباطات‌ لازم را با شرکای خارجی خود برقرار کند و این موضوع خسارت‌های عظیمی به پیکره این صنعت وارد کرد.

در این اجلاس که هم زمان با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و رفع تحریم‌های ظالمانه برگزار می‌شود برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی شرکت‌های سازنده هواپیما، تامین‌کنندگان مالی و شرکت‌های تعمیراتی و فعالان حوزه گردشگری می‌توانند ضمن آشنایی با فرصت‌های مختلف سرمایه گذاری در صنایع هوانوردی ایران آخرین وضعیت صنعت را از نزدیک بررسی و در مورد آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

اجلاس هوانوردی ایران که مهم‌ترین رویداد صنعت حمل و نقل هوایی کشور به شمار می‌رود در عالی‌ترین سطح مدیران و مقامات ارشد شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل هوایی طی روزهای ۴ و ۵ بهمن ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. شرکت‌های معتبر جهانی در حوزه‌های طراحی و ساخت هواپیما، ساخت قطعات هواپیما، شرکت هواپیمایی‌، مدیریت ترافیک هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی‌، فعالان صنعت لیزینگ بیمه، تجهیزات ناوبری تجهیزات فرودگاهی تعمیر و نگهداری فناوری اطلاعات و گردشگری و ... در این اجلاس حضور دارند.

اجلاس بین المللی هوانوردی ایران ۲۰۱۶ توسط مرکز هوانوردی کاپا یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات تحقیق و توسعه هوانوردی جهان و با همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، مرکز هوانوردی آسیا و پاسیفیک موسوم به «کاپا» موسسه بین المللی هوانوردی است که در سال ۱۹۹۰ در استرالیا تاسیس شد؛ در ابتدا فعالیت این مرکز محدود به منطقه آسیا پاسیفک بود و به همین دلیل با نام centre for Asia pacific aviation و عنوان اختصاری CAPA به مخاطبان معرفی شد، اما فعالیت این موسسه بعدها با همین عنوان به همه قاره های جهان گسترش یافت.

نظر شما